Załącznik do Zarządzenia nr 47/2021
Starosty Pszczyńskiego
z dnia 6 grudnia 2021r.
Ogłoszenie Starosty Pszczyńskiego z dnia 21 lutego 2022 r.
w sprawie tymczasowej zmiany działania punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu pszczyńskiego
Na podstawie zarządzenia nr 47/2021 Starosty Pszczyńskiego z dnia 6 grudnia 2021 roku w sprawie zmiany Zarządzenia nr 22/2021 Starosty Pszczyńskiego z dnia 30 czerwca 2021r., w związku z sytuacją epidemiologiczną, od dnia 1 marca 2022 roku do odwołania na terenie powiatu pszczyńskiego wprowadza się szczególne zasady funkcjonowania punktów nieodpłatnych porad prawnych i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Wszystkie punkty działać będą w trybie hybrydowym, to znaczy, że porady mogą być udzielane stacjonarnie oraz za pomocą środków porozumiewania się na odległość, tj. telefonicznie, za pomocą poczty elektronicznej lub komunikatora internetowego, w dotychczasowych godzinach pracy punktów.
Szczególne zasady udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego podczas stanu epidemii COVID-19.
1. Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy Urzędu:
a) telefonicznie pod nr 32 44 92 378,
b) elektronicznie pod adresem e-mail: pomocprawna@powiat.pszczyna.pl,
c) osobiście w Szpitalu Powiatowym w Pszczynie, ul. Antesa 11, 43-200 Pszczyna, pokój nr 1 (obok kaplicy szpitalnej).
2. Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się zarówno w formie stacjonarnej jak i porady telefonicznej lub za pośrednictwem innych środków porozumiewania się na odległość (komunikator internetowy, e-mail).
3. Koordynujący zapisy w powiecie, przekazuje dane osoby uprawnionej, zainteresowanej poradą na odległość (inicjały, numer telefonu) - adwokatowi, radcy prawnemu lub doradcy obywatelskiemu pełniącemu dyżur, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. W przypadku porady stacjonarnej tylko inicjały.
4. Adwokat, radca prawny lub doradca obywatelski po otrzymaniu numeru telefonu będzie kontaktował się z osobą zainteresowaną telefonicznie, z numeru zastrzeżonego.
5. W czasie stanu pandemii konieczne jest działanie w reżimie sanitarnym tak, aby zapewnić bezpieczeństwo osobom korzystającym z pomocy i osobom świadczącym pomoc, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6. Na terenie wszystkich punktów NPP/NPO obowiązuje zasada zakrywania ust i nosa. Przed wejściem do lokalu należy zdezynfekować ręce lub założyć rękawiczki jednorazowe.
7. W lokalu nie powinny przebywać osoby z objawami choroby zakaźnej oraz osoby postronne, inne niż te, które stawiły się w celu uzyskania pomocy.
8. Osoby, które przebywają na kwarantannie mogą uzyskać pomoc prawną wyłącznie za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
9. Zaleca się, aby osoby korzystające z pomocy używały własnych przyborów (np. długopisy, notatniki itp.)
10. W budynku należy przestrzegać dystansu społecznego.
11. Praca punktów NPP zostanie wznowiona na dotychczasowych zasadach z chwilą ustania zagrożenia związanego z COVID-19.